ساخت چهارمدرسه هشت کلاسه درروستاهای مراغه توسط بنیاد برکت

ساخت چهارمدرسه هشت کلاسه درروستاهای مراغه توسط بنیاد برکت

مراغه -ایرنا- بنیاد برکت چهار باب مدرسه با هشت کلاس درس در روستاهای گونه باخان، مین باش حصارلو، قوزلوجه و جناغ‌بلاغ از توابع مراغه در استان آذربایجان شرقی ساخت.

 

بنیاد برکت در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در 20 آذر سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌‌یافته تأسیس شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، مدارس یاد شده که با دو میلیارد و 340 میلیون ریال اعتبار تأسیس شد در حال حاضر در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به فعالیت هستند.
براساس این گزارش، بنیاد برکت همچنین سال 91 در یک طرح توانمندسازی اقتصادی برای تولید پلاستیک و لوله‌ی پی‌وی‌سی در مراغه به میزان هشت میلیارد ریال مشارکت کرد که این مشارکت در سال 93 خاتمه یافت.
این طرح برای 80 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم دراین شهرستان کارآفرینی داشته است.

**خدمات و برکات بنیاد برکت در مناطق محروم کشور مشهود است
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه‌ مراغه با اشاره به نقش مؤثر بنیاد برکت در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستایی گفت: برکات و خدمات این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور مشهود و ستودنی است.
آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بنیاد برکت از نهادهای زیرمجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال‌های اخیر با اجرای کارها و اقدام‌های خیریه در نقاط دورافتاده گام‌های مؤثری در توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه برداشته است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی احداث مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و تأمین مسکن برای اقشار محروم و نیازمند جامعه در مناطق دورافتاده و محروم از اقدام‌های خداپسندانه‌ی بنیاد برکت در کشور است.
امام‌جمعه‌ مراغه اضافه کرد: این بنیاد در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های مناسب اقتصادی، در محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توسعه‌ی اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ِی کشور تلاش‌های بسیاری را انجام داده است.
آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به لزوم توجه بیش‌تر به مناطق محروم ادامه داد: بنیاد برکت به عنوان نهاد خیر و خدمات‌رسان به محرومان جامعه، باید اهتمام بیش‌تری در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در استان‌های مختلف انجام دهد.
وی گفت: از مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت انتظار می‌رود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و طرح‌های حمایتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و در راستای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم تلاش کنند.
آیت‌الله پورمحمدی ادامه داد: برکات این نهادهای انقلابی در توانمندسازی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور با اجرای طرح‌های خیریه و حمایتی، موجب ایجاد عدالت و توازن اقتصادی در تمامی نقاط مختلف کشور می‌شود.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی شرایط مناطق محروم کشور را متحول ساخت و تاکنون هزاران طرح متنوع در مناطق مختلف کشور توسط این بنیاد اجرا شده و زندگی صدها هزار نفر را تحت تأثیر خود گذاشته است.
تعداد کل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت تاکنون بالغ بر 24 هزار طرح با اعتبار بیش از 9 هزار میلیارد ریال در مناطق محروم 31استان کشور از جمله احداث مدارس، مساجد و حسینیه، خانه‌ی عالم، حوزه‌ی علمیه، تأمین مسکن برای افراد نیازمند، برق‌رسانی، آب‌رسانی، پل‌سازی، جاده‌سازی، ایجاد مراکز ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395برچسب:, | 8:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |